Jelenleg az Európai Unióban a téli abroncsokra vonatkozóan nincsen egységes és teljes körű szabályozás. Az unió jelenleg csak a téli abroncsokon használatos M+S jelölés tartalmát definiálja, amely 1992-re (Európai Tanács 92/23/EEC számú rendeleté) nyúlik vissza. A rendelet szövege szerint „ezek az abroncsok a mintázati kialakításuknak és a szerkezeti struktúrájuknak köszönhetően jobb tapadást és irányíthatóságot biztosítanak latyakos, friss vagy letaposott hóval borított útfelületen, mint normál társaik.
Az M+S jelöléssel ellátott abroncsok mintázatáról általában elmondható, hogy a nagyobb mintázati blokkokat szélesebb csatornák és/vagy árkok tagolják, mint a normál gumiabroncsok esetében." Ha szó szerint vennénk az előző definíció szövegét, akkor a modern téli gumiabroncsok nem is minősülnének téli abroncsoknak.
Érdemes kiemelni, hogy a rendelet az alapanyag-keverékről ugyan nem tesz említést - amely rendkívül fontos a téli abroncsoknál, de készülőben van a téli gumiabroncsok tapadását is szabályozó ÉNSZ-EGB előírás, amelyik a „Hópehely a hegyben" szimbólumot, és annak használhatóságát egyértelműen meghatározza. A mai modern csúcsteljesítményű téli abroncsok oldalfalán már látható ez a jel. Az ilyen jelöléssel ellátott téli abroncsok több mint 7%-kal jobb fékteljesítményt (ABS-rendszerrel) nyújtottak a teszteken havas útfelületen, mint a kizárólag M+S jelölésű referenciaabroncsok.
Magyarország
Magyarországon nagy havazás esetén, táblával jelölt útszakaszokon c hólánc használata kötelező, amely nem párosul a téli gumiabroncs felszerelésének kötelezettségével. Európa számos országához hasonlóan nálunk is tilos a szöges abroncsok használata.
Ausztria
Ausztriában kötelező a téli abroncsok használata november 1. és április 15. között nehéz teherjárművekre a hajtott tengelyen, személygépjárműveken és könnyű teherjárműveken ezen időszakban téli, havas útviszonyok között nem közlekedhetnek nyári abroncsokkal. A téli abroncsok mintázati mélysége nem lehet kevesebb, mint 4 mm. A büntetés elérheti az 5000 euróf. Mindezeken felül, a táblával jelzett útszakaszokon a hólánc használata is kötelező. A szöges gumik használata 3,5 t összsúlyig mindenhol engedélyezett, de csak sebességkorlátozás mellett alkalmazhatóak.
Belgium, Dánia, Hollandia, Luxemburg
A téli abroncsok használata nem kötelező, a szöges gumik felszerelése tilos.
Csehország
Csehországban a tél gumiabroncsok használata csak bizonyos útszakaszokon kötelező, mint például a Dl-es autópálya. A törvény november 1. és március 31. között rendeli el használatukat, melyre speciális jelzőtáblák is figyelmeztetnek.
Horvátország
Délnyugati szomszédunknál az 5cm-t meghaladó hó vagy jég esetén kötelező hóláncot magunkkal vinni, nélküle nem indulhatunk útnak.
Téli útviszonyok között pedig legalább a hajtott tengelyen elhelyezkedő gumikat kell téli, vagy négyévszakos abroncsokra cserélni.
Észtország
A téli abroncsok felszerelése kötelező december 1. és február vége között. A szöges gumi használata nem engedélyezett.
Finnország, Lettország
Finnországban december 1. és február vége között a téli abroncsok használata kötelező. A téli abroncsokat a külföldi gépjárműveken is ellenőrzik.
Franciaország
Franciaországban a téli abroncsok használatára nincs kötelezvény. A hólánc felszerelése azonban kötelező az erre kijelölt útszakaszokon. Meghatározott körülmények között a szöges abroncsok engedélyezettek (november elejétől március végéig; városon kívül maximum 90 km/h, városban legfeljebb 50 km/h sebességgel), de használatuk esetén a gépjárművet el kell látni egy figyelemfelhívó matricával, amely a közlekedésben részt vevő többi autóst informálja a speciális szerelékről.
Németország
A német KRESZ előírásai alapján a gépjárműveket az időjárási körülményeknek megfelelően kell felkészíteni. Az ilyen típusú rendelkezést „körülményfüggő téli abroncs használati kötelezettségnek" nevezik. Azok a vezetők, akik ezt az előírást megsértik
Olaszország
A téli abroncsok használata általánosan nem, csak bizonyos útvonalakon kötelező. Ezzel párhuzamosan nincsen különleges előírás a hólánc használatára
Litvánia
November 1. és április 1. között a téli abroncsok használata kötelező.
Norvégia
Norvégiában a külföldi gépjárművek számára nem kötelező, csak különösen ajánlott a téli gumiabroncsok felszerelése. Azonban a törvény úgy fogalmaz, hogy minden gépjármű-tulajdonosnak az időjárási körülményekhez megfelelően kell felkészítenie autóját, amelybe szükség esetén a hólánc bekészítése is beletartozik. Ebből az olvasható ki, hogy nem lehet Norvégiában útnak indulni téli gumiabroncsok nélkül.
Lengyelország
Lengyelországban nem kötelező a téli gumiabroncsok használata.
Románia
Immár Romániában is kötelező a téli időszakban a téligumi használata az elmúlt évek baleseteinek köszönhetően.
Szlovákia
Szlovákiában kötelező a téli abroncsok használata.
Szerbia
November 1-től Április végéig kötelező tartozék a hólánc, illetve ha az időjárási viszonyok azt indokolják a téli abroncs felhelyezése is kötelezővé válik.
Szlovénia
Szlovéniában november 15. és március 15. között kötelező a téli abroncsokat felszerelni. Az előírás egyúttal azt is megemlíti, hogy a téli abroncsok esetében a minimális profilmélység 4 mm. Ugyanakkor a szlovén törvények úgy rendelkeznek, hogy egy gépjárművön két téli gumiabroncs is már elegendő.
Svédország
Svédországban sem kötelező a külföldi autók számára a téli abroncsok használata. A törvény csak belföldi illetőségű gépjárművek számára ír elő kötelezettséget.
Svájc
Svájcban sem kötelező általánosan a téli abroncsok használata. Azonban, ha egy baleset kapcsán bebizonyosodik, hogy az eseményt közvetlenül a nyári abroncsok használata idézte elő, az adott gépjármű vezetőjének felelősségét egyértelműen kimondják - a vétkességtől függetlenül -, melynek súlyos következményei lehetnek. Az ilyen esetekre például a svájci gépjármű-biztosítósok nem nyújtanak fedezetet. A hólánc és a szöges abroncsok használatát bizonyos helyeken közlekedési táblák jelezhetik (még az összkerékhajtású járműveknél is). Svájcban a legtöbb autópályán a szögek használata tilos. Ahol azonban engedélyezett, ott is csak sebességkorlátozás mellett használhatóak (lakott területen kívül 80 km/h, lakott területen belül 50 km/h).